Σάββατο, 14 Μαρτίου 2015

Πασχαλινή Ιδεοθύελλα & Μαθηματικά Παιγνίδια

Καθώς το Πάσχα πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς, αφιερώσαμε αρκετό χρόνο σε συζήτηση σχετικά με τη μεγάλη αυτή γιορτή της Άνοιξης ώστε να διερευνηθεί τί γνωρίζουν τα παιδιά για αυτήν & τι θα ήθελαν να μάθουν & να κάνουν σχετικά. Η ιδεοθύελλα που προέκυψε καταγράφηκε με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού λογισμικού KIDSPIRATION, η αξιοποίηση του οποίου ενθουσίασε τα νήπια καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να δουν τις σκέψεις τους να ζωντανεύουν χρωματιστές μπροστά στα μάτια τους.

Τι γνωρίζουμε για το Πάσχα!



Κι επειδή ο χρόνος κυλά αμείλικτα, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες άμεσα, παίζοντας ένα παιγνίδι μαθηματικών [πρόσθεσης & αφαίρεσης] με ζάρια & κόκκινα αυγά: Κάθε νήπιο τραβούσε μία κάρτα κι έπρεπε να βάλει στο καλάθι τόσα αυγά όσα έδειχνε ο αριθμός [σύνδεση συμβόλου-πληθυκότητας]. Αμέσως μετά τραβούσε δεύτερη κάρτα και έπρεπε να προσθέσει ή να αφαιρέσει όσα αυγά χρειαζόταν ώστε στο καλάθι μέσα να βρίσκονται πάλι όσα αυγά έδειχνε ο καινούριος του αριθμός. Επαναλάμβανε μία φορά ακόμη με τρίτη κάρτα. Βεβαίως, δόθηκε σε όλα τα παιδιά η ευκαιρία να παίξουν & παρατηρήθηκε ότι τα πιο αναπτυγμένα παιδιά αμέσως κατέληγαν στη λύση της πρόσθεσης ή αφαίρεσης αυγών, ενώ τα πιο ανώριμα προτιμούσαν ν' αδειάσουν το καλάθι τελείως & να το ξαναγεμίσουν με τα αυγά του καινούριου αριθμού, ουσιαστικά αποφεύγοντας τις μαθηματικές πράξεις... Καθώς θα εξοικειώνονται όμως με το παιγνίδι [που σίγουρα θα επαναληφθεί τις επόμενες εβδομάδες], είναι αναμενόμενο να κατακτήσουν καλύτερα και αυτές τις δεξιότητες.














1 σχόλιο:

  1. Πολύ έξυπνο το παιχνίδι σας. Θα το παίξουμε σίγουρα κι εμείς . Εύχομαι να έχετε συνεχώς τέτοιες ιδέες για να παραδειγματιζόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή