Καθώς το Πάσχα πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς, αφιερώσαμε αρκετό χρόνο σε συζήτηση σχετικά με τη μεγάλη αυτή γιορτή της Άνοιξης ώστε να διερευνηθεί τί γνωρίζουν τα παιδιά για αυτήν & τι θα ήθελαν να μάθουν & να κάνουν σχετικά. Η ιδεοθύελλα που προέκυψε καταγράφηκε με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού λογισμικού KIDSPIRATION, η αξιοποίηση του οποίου ενθουσίασε τα νήπια καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να δουν τις σκέψεις τους να ζωντανεύουν χρωματιστές μπροστά στα μάτια τους.
![]() |
Τι γνωρίζουμε για το Πάσχα! |
Κι επειδή ο χρόνος κυλά αμείλικτα, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες άμεσα, παίζοντας ένα παιγνίδι μαθηματικών [πρόσθεσης & αφαίρεσης] με ζάρια & κόκκινα αυγά: Κάθε νήπιο τραβούσε μία κάρτα κι έπρεπε να βάλει στο καλάθι τόσα αυγά όσα έδειχνε ο αριθμός [σύνδεση συμβόλου-πληθυκότητας]. Αμέσως μετά τραβούσε δεύτερη κάρτα και έπρεπε να προσθέσει ή να αφαιρέσει όσα αυγά χρειαζόταν ώστε στο καλάθι μέσα να βρίσκονται πάλι όσα αυγά έδειχνε ο καινούριος του αριθμός. Επαναλάμβανε μία φορά ακόμη με τρίτη κάρτα. Βεβαίως, δόθηκε σε όλα τα παιδιά η ευκαιρία να παίξουν & παρατηρήθηκε ότι τα πιο αναπτυγμένα παιδιά αμέσως κατέληγαν στη λύση της πρόσθεσης ή αφαίρεσης αυγών, ενώ τα πιο ανώριμα προτιμούσαν ν' αδειάσουν το καλάθι τελείως & να το ξαναγεμίσουν με τα αυγά του καινούριου αριθμού, ουσιαστικά αποφεύγοντας τις μαθηματικές πράξεις... Καθώς θα εξοικειώνονται όμως με το παιγνίδι [που σίγουρα θα επαναληφθεί τις επόμενες εβδομάδες], είναι αναμενόμενο να κατακτήσουν καλύτερα και αυτές τις δεξιότητες.
Πολύ έξυπνο το παιχνίδι σας. Θα το παίξουμε σίγουρα κι εμείς . Εύχομαι να έχετε συνεχώς τέτοιες ιδέες για να παραδειγματιζόμαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφή