Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2016

Ο ωραίος Δαρείος...ή αλλιώς, Διατροφή: Μέρος 3ον

Ένα από τα πιο όμορφα βιβλία της αγαπημένης Σοφίας Ζαραμπούκα μας εισήγαγε στον κόσμο της υγιεινής & της ανθυγιεινής διατροφής... Οι περιπέτειες του σκανταλιάρη γάτου, του Δαρείου, που βρήκε ευκαιρία μόλις έφυγε το αφεντικό του να πέσει με τα μούτρα στις βλαβερές τροφές & στις υπερβολές τρώγοντας ότι σκουπίδι έβρισκε, διασκέδασε τα παιδιά αλλά και τους δίδαξε τι συνέπειες μπορεί να έχει η απρόσεκτη διατροφή...

Μπορείτε να το δείτε και στο YouTube  ή να το διαβάσετε πατώντας ΕΔΩ
Αρχικά συζητήσαμε τις εντυπώσεις των παιδιών από το παραμύθι κι οι ιδέες ήταν ποικίλες...
Μαγδαληνή: Μ' άρεσε που έτρωγε σαλάτα.
Νεκτάριος: Μ' άρεσε όταν ήταν ο Τίοτς για να τον φροντίσει.
Αγγελική: Μ' άρεσε που έτρωγε σαλάτα & ψάρι.
Αλέξανδρος: Ο Δαρείος έτρωγε ψάρι & φούσκωσε σα μεγάλο μπαλάκι.
Στεφανία: Τρώγανε μπάμιες!
Φαίη: Έφαγε πολλά φαγητά και στο τέλος χόντρυνε κι έγινε μια τεράστια μπάλα.
Θεώνη: Δε μου άρεσε που είχε γίνει μαύρος κι είχε πάει στο φούρνο μαύρος...
Άγγελος: Μου άρεσε όταν η Τασία δεν τον ήθελε επειδή δεν ήταν σωστός.
Φένια: Ήταν λίγο ζωηρούλης... μερικές φορές δεν έτρωγε τα σωστά φαγητά που του έλεγε ο Τίτος.
Πάνος: Μ' αρέσει που έτρωγε σαλάτα κι ήταν αστείος.
Κωνσταντίνος Δ.: Έτρωγε πολύ και χόντρυνε!
Μαρία: Όταν χόντρυνε ήταν αστείος.
Νίκη: Μ' άρεσε που ήταν χοντρούλης σα μεγάλο μπαλόνι.
Θεμιστοκλής: Μ' άρεσε όταν έκανε μπάνιο.
Έβελιν: Μου άρεσε που χόντρυνε γιατί ήταν αστείος.
Ακόμη τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν ποιος ήρωας του παραμυθιού θα ήθελαν να είναι και να αιτιολογήσουν βέβαια την επιλογή τους... Ιδού οι απόψεις τους:
Το Δαρείο επέλεξαν
- ο Ξενοφών επειδή "είχε πάντα ωραίο φαΐ"
- ο Κωνσταντίνος Δ. επειδή "μ' αρέσει"
- η Μελπομένη επειδή "μ' αρέσει"
- ο Αλέξανδρος επειδή "τρώει φαΐ και κοιμάται
- ο Πάνος επειδή "τρώει φαΐ σωστό"
- ο Άγγελος επειδή "όταν ήταν μέσα στο σπίτι έτρωγε καλό φαγητό"
- ο Νεκτάριος επειδή "είχε καλό σπίτι κι έτρωγε συνέχεια φαγητό που του άρεσε"
- ο Θοδωρής επειδή "ζούσε στο σπίτι που είναι ζεστά & πήγαινε βόλτα στο φούρνο"
- η Στεφανία επειδή "έτρωγε ψάρια - γάυρο που είναι τ' αγαπημένο μου"
Το Δαρείο επέλεξαν
- η Αγγελική επειδή "είναι ωραία"
- η Μαρία επειδή "τρώω κι εγώ ψωμί"
- η Νίκη επειδή "είναι ωραία"
Τις αδέσποτες γάτες επέλεξαν
- η Φένια επειδή "τρώνε έξω"
- ο Θεμιστοκλής επειδή "μ' αρέσουν"
- ο Γιώργος επειδή "έτσι, μ' αρέσει"
- η Έβελιν επειδή "μ' αρέσει να είμαι έξω"
Αμέσως μετά τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν μία από τις ημέρες του Δαρείου [πριν το ταξίδι του αφεντικού του] και να τη ζωγραφίσουν, προσπαθώντας να θυμηθούν και ν' απεικονίσουν τη διατροφή της συγκεκριμένης μέρας. Ακολουθούν οι ζωγραφιές τους:









Συζητήσαμε τις συνέπειες της καλής και της κακής διατροφής όχι μόνο στο γάτο του παραμυθιού αλλά και στη δική μας ζωή, 'φιλοσοφήσαμε' ελαφρώς για τη νοστιμιά των βλαβερών τροφών που μας αρέσουν τόσο πολύ και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες, φτιάξαμε αφισούλες με διάφορα φαγητά που ζωγραφίσαμε μόνοι μας και τα κολλήσαμε στον υγιή & δυνατό γάτο αλλά και στο χοντρούλη... Όπως φαίνεται ξεκάθαρα, τα παιδιά έχουν καταλάβει καλά ποια τρόφιμα μας δυναμώνουν και ποια απλώς μας χοντραίνουν...






Μόλις τελείωσε η εργασία, συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα και κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της, αποσπώντας χειροκροτήματα από τους συμμαθητές τους. Αμέσως μετά αποπειραθήκαμε να κάνουμε μία αποτίμηση όλων των εργασιών, αξιολογώντας τες με τρία σύμβολα, ανάλογα με το πόσο μας άρεσαν...





 

 

Κάθε ομάδα είχε το δικό της χρώμα κι οι αντιδράσεις των παιδιών καταγράφονταν ανώνυμα, ανά κατηγορία. Στην αρχή, οι απαντήσεις ήταν αυθόρμητες κι αποτύπωναν, πιστεύω, την πραγματική άποψη των παιδιών. Σιγά-σιγά όμως οι ομάδες συσπειρώνονταν και υιοθετούσαν ομοιόμορφη στάση [έλεγαν όλοι ότι είπε κι ο πρώτος] οπότε δεν είχε νόημα να συνεχίσουμε έτσι. Οπότε αφήσαμε τις τελευταίες κατηγορίες να ολοκληρωθούν την επομένη σε ατομική συζήτηση με το κάθε παιδί αλλά τελικά δεν ήταν εφικτό καθώς το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε ήταν αρκετό για να 'ξεθωριάσει' τις εντυπώσεις τους. Όπως και να'χει η αξιολόγηση κι η αυτο-αξιολόγηση είναι δεξιότητες πολύτιμες που πρέπει όμως να καλλιεργηθούν συστηματικά σε βάθος χρόνου ώστε τα παιδιά μεγαλώνοντας να τις κατακτήσουν και να επιδιώκουν τη διαρκή τους βελτίωση. 

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραία η ιδέα της αξιολόγησης!!! Θα την προσπαθήσουμε κι εμείς.Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή