Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016

Διατροφής συνέχεια...

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τη διατροφή, διαβάσαμε ένα ακόμη φοβερό παραμύθι, γραμμένο με φαντασία και μεράκι από την πρωταθλήτρια ακοντισμού Άννα Βερούλη & τον Νίκο Μιχαλόπουλο... το βιβλίο "Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο".
Παρακολουθώντας την ιστορία του μικρού Μάνου, που ξυπνώντας διψασμένος ένα βράδυ, ανακάλυψε έναν παράξενο κόσμο να ζει και να βασιλεύει μέσα στο ψυγείο του, μελετήσαμε σιγά-σιγά την κάθε διατροφική κατηγορία & μάθαμε τι ακριβώς προσφέρει στον οργανισμό μας. Αφιερώσαμε τουλάχιστον μία μέρα σε κάθε βασική τροφο-οικογένεια και κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά, κάποιους από τους εκπροσώπους τους...
Οι πρωτεΐνες αντιπροσωπεύονταν από αυγά & κρέας, φτιαγμένα από χρωματιστό αλατοζύμαρο. Οι ετικέτες γράφτηκαν από τα παιδιά εθελοντικά με αντιγραφή.


Επ' ευκαιρία των πρωτεινών, ασχοληθήκαμε και με το γράμμα τους, το Π. Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό, είδαμε στην εκπαιδευτική τηλεόραση την "Πολυλογού Παντόφλα" από την εξαιρετική σειρά "Ένα γράμμα, μια ιστορία", γράψαμε το γραμματάκι σε μεγάλο χαρτί και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.

Τα γαλακτοκομικά αντιπροσωπεύτηκαν [για λίγο] από μία νόστιμη κρέμα γάλακτος/αραβοσίτου... τόσο νόστιμη που ούτε να τη φωτογραφίσουμε δεν προλάβαμε... Προλάβαμε όμως να μελετήσουμε το γράμμα Γ, μέσω παιγνιδιών, εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος" & φύλλων εργασίας.

Οι υδατάνθρακες & τα λίπη συνδυάστηκαν σε κρουασάν και ατομικές πίτσες [πάλι από αλατοζύμαρο αλλά & με πλαστελίνη]. Πέρασαν αρκετές μέρες για να ολοκληρωθεί η εργασία αυτή, όμως τελικά ετοιμάστηκε και διακόσμησε για λίγο το χώρο μας.


Οι ετικέτες αυτή τη φορά δε γράφηκαν από εθελοντές αλλά απ' όλους [γι αυτό κι είναι πολλές] με τη 'μέθοδο' της ενεργητικής γραφής: αναγνώρισης φωνημάτων & σύνδεσης με σύμβολα. Τα νήπια χωρίστηκαν σε 4 ομάδες κι η κάθε ομάδα είχε αναλάβει μία λέξη: λίπη / κρουασάν / πίτσα / υδατάνθρακες. Η νηπιαγωγός έλεγε τη λέξη αργά, τονίζοντας το κάθε φώνημα και τα παιδιά έπρεπε ακούγοντας ν' αναγνωρίσουν το φώνημα και να το συμβολίσουν με το κατάλληλο γράμμα. Στο φώνημα /ι/ τα περισσότερα νήπια έχουν επιλέξει το γράμμα [Υ] καθώς είναι το πρώτο /ι/ που μάθαμε από τους Υδατάνθρακες & την Υγιεινή διατροφή... Στο φώνημα /ου/ φυσικά, βοήθησε η δασκάλα λέγοντας ποια γράμματα το αποτελούν. Η γραφική αυτή δραστηριότητα έγινε ομαδικά ακριβώς για να υπάρξει υποστήριξη ανάμεσα στα μέλη κάθε ομάδας είτε στην αναγνώριση του ήχου ή/και στην επιλογή του σωστού συμβόλου. Παρά το βαθμό δυσκολίας, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν πολύ καλά κι έδειξαν ιδιαίοτερο ενδιαφέρον.

Οι βιταμίνες αντιπροσωπεύτηκαν από λαχανικά φτιαγμένα με αφρώδες υλικό. Στολίστηκαν για λίγο & εντέλει πήρε το κάθε παιδί σπίτι τη δημιουργία του.


Σ' αυτή την κατηγορία μελετήσαμε το γράμμα Λ [με το οποίο αρχίζουν και τα λίπη αλλά και τα λαχανικά], ξανά μέσω παιγνιδιών & εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Το Λαχανιασμένο Λεωφορείο" αλλά και φύλλων εργασίας σαν αυτό που φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες...












Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να εργαστεί ατομικά στον υπολογιστή [με τη βοήθεια της νηπιαγωγού ή κάποιου συμμαθητή του] και να εισάγει σε ένα αρχείο Powerpoint τ' αγαπημένα του φαγητά, επιλέγοντας από μία μεγάλη ψηφιακή αρχειοθήκη εικόνων [που έχει δημιουργηθεί γι αυτό το σκοπό]. Ιδού οι επιλογές τους:

























Στο τέλος των δραστηριοτήτων της συγκεκριμένης εβδομάδας, δόθηκε ξανά στα νήπια η ευκαιρία να κατηγοριοποιήσουν τα τρόφιμα δημιουργώντας ένα κολάζ με εικόνες φαγητών από περιοδικά. Βεβαίως αυτή τη φορά τους ήταν πολύ πιο εύκολο από την πρώτη. Οι εργασίες τους όχι μόνον διακόσμησαν την τάξη αλλά αποτέλεσαν κι έναν μόνιμο πίνακα πληροφοριών για όσο καιρό ασχολούμαστε με το θέμα. 






Εν τω μεταξύ οι κατασκευές μας παραμένουν στο σχολείο για όποιον θέλει να τις περιεργαστεί από κοντά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου