Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2016

Η αρχή στη Διατροφή...

Ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το σημαντικό θέμα της διατροφής διαβάζοντας το εξαιρετικό παραμύθι της Σοφίας Μαντούβαλου "Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα...". 


Τα νήπια διασκέδασαν με τις περιπέτειες του αφελούς πλάσματος που προσπάθησε να βελτιώσει τη διατροφή του για να κερδίσει στους αγώνες του δάσους αλλά έκανε διαρκώς λάθη... Με τη βοήθεια όμως των καλών της φίλων έμαθε τελικά πως να συνδυάζει σωστά τις τροφές της ώστε ν' αποκτήσει υγεία και δύναμη. Μαζί της ανακαλύψαμε τις 5 βασικές οικογένειες των τροφίμων:







Παίξαμε με τις καρτέλες και τα ονόματα των οικογενειών κι ύστερα τα νήπια χωρίστηκαν σε 5 ομάδες [πρωτεΐνες - γαλακτοκομικά - λίπη/έλαια - υδατάνθρακες - βιταμίνες] και κλήθηκαν να συμπληρώσουν το κάθε χάρτινο σπιτάκι επιλέγοντας [από τις καρτέλες τροφών που βρίσκονταν στην μοκέτα] εκείνες που ταιριάζαν στη δική τους ομάδα. 




Όταν ολοκλήρωσαν τις επιλογές τους & συμπλήρωσαν τα χαρτόνια τους, οι ομάδες έλεγξαν τις τροφές που είχαν συγκεντρώσει και καταμέτρησαν τους πόντους που συνέλεξαν στο παιγνίδι αυτό. Παρ' όλο που η δραστηριότητα συνδύαζε την επεξεργασία νέων πληροφοριών με το κινητικό παιγνίδι, ήταν αρκετά απαιτητική κι υπήρξαν κάποια λαθάκια στις επιλογές τροφών, το αποτέλεσμα όμως ήταν πολύ καλό [ως πρώτη επαφή με τις διατροφικές ομάδες] και το ενδιαφέρον συμμετοχής των παιδιών υψηλό.







Σα συμπληρωματική δραστηριότητα στο σπίτι, ζητήθηκε από τα παιδιά (σε συνεργασία βέβαια με τους γονείς) να τηρήσουν για μία εβδομάδα ημερολόγιο διατροφής ώστε να διαπιστώσουν τα ίδια και να συζητήσουμε στην τάξη κατά πόσο οι διατροφικές μας συνήθειες ακολουθούν τα πλαίσια που προτείνει πλέον κι η αγαπητή μας Κολοτούμπα ή αν χρήζουν βελτίωσης... Γεγονός πάντως είναι ότι σε όλα μας τα επόμενα γεύματα στην τάξη υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από τα παιδιά ν' αναγνωρίσουν και να ονομάσουν σε ποια διατροφική οικογένεια ανήκαν τα φαγητά τους κι η χαρά τους ήταν μεγάλη όταν διαπίστωναν ότι είχαν καταφέρει να συνδυάσουν 3 ή περισσότερες "οικογένειες" π.χ. ένα τοστ έχει πρωτεΐνες [ζαμπόν ή γαλοπούλα], υδατάνθρακες [ψωμί] & γαλακτοκομικά [τυρί]... εάν μάλιστα συνοδεύεται κι από ένα μικρό φρούτο, έχει και βιταμίνες το κολατσιό. Συχνά λοιπόν η συζήτηση ανάμεσα στους 'συνδαιτημόνες' εκείνες τις μέρες αφορούσε στον αριθμό & το είδος των τροφών που κατανάλωναν, καθώς υπήρχε ιδιαίτερη 'άμιλλα' να πετύχουν ένα πλήρες γεύμα σαν αυτά που έμαθε να τρώει η καλή μας Κολοτούμπα.

2 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ ωραία δραστηριότητα Τζένη μου! Είμαι σίγουρη ότι έρχονται κι άλλες πολλές και ενδιαφέρουσες! Το βιβλίο καταπληκτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...Τότε, ο φίλος της o Πάνωκάτω τη συμβούλεψε: «Για να πάρει κανείς μέρος στους αγώνες, πρέπει να είναι γερός και δυνατός….. Και ξέρεις ποιος είναι γερός και δυνατός; Όποιος τρώει σωστά, κοιμάται σωστά και γυμνάζεται σωστά…».Μπράβο στα νηπιάκια για το ενδιαφέρον που έδειξαν σ'αυτή την όμορφη δραστηριότητα και ένα μεγαλύτερο μπράβο στη δασκάλα τους που τους ελκύει το ενδιαφέρον μέσα από την όρεξη & την αγάπη για τη δουλειά της!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή