Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2015

Παιγνίδια στο χωριό των χρωμάτων...

Τα νήπια παρακολούθησαν το οπτικοποιημένο παραμύθι "Παιγνίδια στο χωριό των χρωμάτων"* και προσπάθησαν να φανταστούν ποιο είναι το μυστικό του τέλος... Σκέφτηκαν ότι το παιγνίδι που πρότεινε η Κιτρινούλα στους φίλους της, το πιο ωραίο, το πιο πονηρό και το πιο σκανταλιάρικο παιγνίδι τους... είναι:
  • κρυφτό [Μαγδαληνή, Κωνσταντίνος Ν. & Φαίη]
  • Winx [Αγγελική]
  • κυνηγητό-κρυφτό [Φένια & Μαρία]
  • κρυφτό & τσουλήθρα [Άγγελος]
  • στρουμφοκυνηγητό [Νικολέτα]
  • τραμπάλα [Έβελιν]
  • να βλέπουν spiderman στην τηλεόραση [Θεμιστοκλής]
  • να δουν το FROZEN και τα MINIONS [Στεφανία]
  • ένα επιτραπέζιο [Νεκτάριος]
  • να διαβάσουν βιβλία [Νίκη]
  • να παίξουν μικρά αμαξάκια [Ξενοφών]
  • να κάνουν ζαβολιές και να βλέπουν τηλεόραση [Άκης]
  • κυνηγητό κι άλλα παιγνίδια [Κωνσταντίνος Δ.]
  • κούνια μπέλα [Μελπομένη]
  • αεροπλάνα 2 [Πάνος]
Μπορείτε να δείτε το παραμύθι αυτό, εάν πατήσετε εδώ.  








Μετά αναρωτηθήκαμε μήπως και αυτό το παραμύθι έλεγε αλήθεια [όπως "Το μικρό μπλε..."] και πειραματιστήκαμε χρωματίζοντας μία μαύρη μπάλα στη βάση ενός χάρτινου φίλτρου καφέ & βρέχοντάς το για να δούμε τί θα συμβεί. Με έκπληξη παρατηρήσαμε την μπάλα να παραμορφώνεται & να εμφανίζονται σχεδόν μαγικά τα τρία βασικά χρώματα: μπλε - κόκκινο - κίτρινο. 




Τα φίλτρα διακοσμούν προσωρινά την τάξη μέχρι να έρθει η ώρα τους για να δώσουν τροφή στη φαντασία & τη δημιουργικότητά μας...

Αφού τα δύο εκ των τριών βασικών χρωμάτων αρχίζουν με το γράμμα Κ, αποφασίσαμε να το γνωρίσουμε λίγο καλύτερα & να παίξουμε μαζί του...
Πρώτα σκεφτήκαμε πολλές λεξούλες που αρχίζουν από τη φωνούλα Κ. Ύστερα, γίναμε ντετέκτιβ & ανακαλύψαμε όλα τα Κ,κ που είχαν κρυφτεί σε κουτάκια ανάμεσα σε άλλα γράμματα [φύλλο εργασίας] 

Βρες τα Κ,κ που κρύβονται μέσα στα κουτάκια
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Τρεις κοκκαλιάρες καραμέλες" [που μπορείτε να δείτε ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο]. Στο τέλος του βίντεο μιμηθήκαμε την αόρατη γραφίδα και σχηματίσαμε στον αέρα το κεφαλαίο & το μικρό Κ, το γράψαμε όμως και στο καβαλέτο μας με μαρκαδόρο...



Ύστερα σκεφτήκαμε ακόμη περισσότερες λέξεις που αρχίζουν από Κ κι αφού καταφέραμε να βρούμε 20, κερδίσαμε το δικαίωμα να παίξουμε 'γραμματοσαλάτα'.


Βγήκαμε στο χώρο της εισόδου, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, συσκεφθήκαμε χαμηλοφώνως για να βρούμε όνομα για τις ομάδες μας [τα 'πουλάκια' & τις 'καμηλοπαρδάλεις'] κι ύστερα ανά δύο ψάχναμε το Κ μέσα στη γραμματοσαλάτα για να γεμίσουμε το πιάτο μας... Δύσκολη δουλειά γιατί τα γράμματα ήταν πολλά κι ο χρόνος λίγος αλλά για πρώτη φορά δεν τα πήγαμε κι άσχημα!

Οι αρχηγοί που επελέγησαν με κλήρωση διαλέγουν τα μέλη της ομάδας τους
Η σύσκεψη...


Η γραμματοσαλάτα...
...τα πιατάκια περιμένουν να γεμίσουν
Αλλά για να φτάσουμε εκεί έπρεπε να περάσουμε πηδώντας μέσα από τα στεφάνια...
Τα γράμματα ήταν μπερδεμένα και τα Κ,κ δυσεύρετα αλλά τα μικρά μας χεράκια είχαν επιμονή κι έψαχναν με προσοχή για όσο χρόνο είχαν...










Τελικά τα πιάτα απέκτησαν περιεχόμενο, το οποίο μάλιστα θα ήταν πιο ισομοιρασμένο αν μερικοί, παρασυρμένοι από τον ενθουσιασμό του παιγνιδιού δεν έβαζαν τα γράμματά τους στο πιάτο της αντίπαλης ομάδας, παρά τις διαμαρτυρίες των συμπαικτών τους... Κι αν μας ξέφυγαν και βρέθηκαν στο πιάτο μας και κάποιοι 'παρείσακτοι', δεν πειράζει, μικροί είμαστε ακόμη... θα τα καταφέρουμε καλύτερα την επόμενη φορά!

το πιάτο της ομάδας "πουλάκια"
το πιάτο της ομάδας "καμηλοπαρδάλεις"
το πιάτο της ομάδας "καμηλοπαρδάλεις" χωρίς τους 'παρείσακτους'...
Τέλος, γυρίσαμε στα τραπεζάκια μας & χρωματίσαμε σε φύλλο εργασίας τις λέξεις που αρχίζουν από Κ,κ όχι μόνον για να εξασκήσουμε τη λεπτή μας κινητικότητα και την επιλεκτική μας σκέψη αλλά και για να ξεκουραστούμε από την 'ένταση' του προηγούμενου παιγνιδιού με μία ήσυχη καθιστική δραστηριότητα.





Περισσότερες περιπέτειές μας στο άμεσο μέλλον... Μείνετε κοντά μας!

*Το παραμύθι αυτό, που οπτικοποιήθηκε με την αξιοποίηση του λογισμικού POWERPOINT, βρίσκεται στο Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών [Τόμος β' - Αθήνα - Μάιος 2011]

1 σχόλιο: