Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2015

Εκλογές στη Χώρα του Χειμώνα...

Την Τρίτη 27 Ιανουαρίου που επιστρέψαμε από το τεράστιο Σαββατοκύριακο των εκλογών, μας περίμεναν στην τάξη κάποια ανησυχητικά νέα...: Μεγάλος καυγάς ξέσπασε ανάμεσα στα ζωάκια που κατοικούν στη Χώρα του Χειμώνα! Κι ο λόγος;; Ήθελαν όλοι να γίνουν αρχηγοί! Και μάλωναν γιατί δεν μπορούσαν ν' αποφασίσουν ποιος είναι ο καλύτερος για αρχηγός. 
Τα νήπια, χωρίς να διστάσουν στιγμή, πρότειναν να γίνουν εκλογές για να βρεθεί ο αρχηγός. Η πρόταση έγινε βεβαίως δεκτή από όλους μ' ενθουσιασμό κι αρχίσαμε ευθύς προετοιμασία για τις εκλογές... 

Πρώτον, ξεκίνησε μία συζήτηση για το πως πρέπει να είναι ένας καλός αρχηγός... Τί χαρακτηριστικά πρέπει να έχει; Πώς να φέρεται; Τί περιμένουμε από αυτόν; Τα νήπια αποφάνθηκαν ότι ένας καλός αρχηγός θα πρέπει:
1) ν' αγαπάει τους ανθρώπους γενικά αλλά στη συγκεκριμένη χώρα ν' αγαπάει τ' άλλα ζωάκια
2) να φροντίζει όλα τα παιδιά
3) να προσπαθεί να βοηθά τους άλλους & να σώσει τον κόσμο
4) να είναι δυνατός
5) να είναι έξυπνος

Νομίζω ότι τα κριτήριά τους αυτά είναι παραπάνω από επαρκή... συνοψίζουν πραγματικά τις αρετές ενός καλού αρχηγού κι όχι μόνον για τη χώρα του χειμώνα!

Δεύτερο βήμα μας ήταν να γνωρίσουμε καλύτερα τους υποψηφίους:


πολική αρκούδα
αρκτική αλεπού
αρκτικός λαγός
αρκτικός λύκος
φώκια
τάρανδος

Είδαμε πολλές εικόνες από το διαδίκτυο στον υπολογιστή μας & μιλήσαμε για τις συνήθειές των ζώων αυτών, την τροφή τους, τις ικανότητές τους & τον τρόπο ζωής και επιβίωσης στην παγωμένη Αρκτική.
Αμέσως μετά ξεκίνησε ο προεκλογικός αγώνας των ζώων και πρώτο μας μέλημα ήταν να κάνουμε τους 'υποψηφίους' πιο ελκυστικούς στους ψηφοφόρους, προσθέτοντάς τους χρώμα [γιατί ήταν όλοι σχεδόν άσπροι...].
Εφαρμόζοντας λοιπόν το πρώτο σκέλος της ρουτίνας σκέψης "Χρωμάτισε - Συμβόλισε - Απεικόνισε" η οποία χρησιμοποιήθηκε ψηφιακά την προηγούμενη εβδομάδα για να εμβαθύνουμε στην κατανόηση του "Μεγάλου Χνουδωτού", τα νήπια επέλεξαν ένα υποψήφιο ζώο της αρεσκείας τους για να το χρωματίσουν όπως θέλουν. Καθώς χρωμάτιζαν μου αιτιολογούσαν και κατέγραφα τους λόγους που επέλεξαν το συγκεκριμένο χρώμα. Η δραστηριότητα αυτή άρεσε πολύ στα παιδιά και τα περισσότερα χρωμάτισαν παραπάνω από δύο ζωάκια, οι δε εξηγήσεις τους για την επιλογή των χρωμάτων ήταν, όπως θα δείτε παρακάτω, απολαυστικές.

Την επόμενη μέρα προσπαθήσαμε να μπούμε στον κόσμο των συμβόλων: Επιλέχθηκαν και παρουσιάστηκαν στην ομάδα 6 σύμβολα:


Το σύμβολο της ειρήνης
Τα παιδιά συμφώνησαν ότι αυτό το σύμβολο δείχνει πως ο υποψήφιος θέλει ειρήνη.
Το σύμβολο της αγάπης
Τα παιδιά συμφώνησαν ότι αυτό το σύμβολο δείχνει πως ο υποψήφιος αγαπάει όλον τον κόσμο.
    Το σύμβολο του φωτός

Τα παιδιά συμφώνησαν ότι αυτό το σύμβολο δείχνει πως ο υποψήφιος θα φέρει φως στη ζωή όλων.


Το σύμβολο της "ευημερίας"
Τα παιδιά συμφώνησαν ότι αυτό το δέντρο συμβολίζει τα φρούτα και το φαγητό που θα έχουν όλοι.


Το σύμβολο της δύναμης
Τα παιδιά προβληματίστηκαν πολύ με αυτό το σύμβολο: Αρχικά είπαν ότι δείχνει πόλεμο αλλά με συζήτηση κι ανάλυση όπως παρακάτω:
"Τί βλέπετε εδώ;" 
- Χέρι - μπουνιά - χέρι ζώου - πατούσα ζώου - παλεύουν - όχι δεν παλεύουν, είναι μαζί - αστέρι
"Γιατί είναι μαζί;"
-Γιατί τσακώνονται.
-Όχι, δεν τσακώνονται γιατί είναι δίπλα-δίπλα
-Δεν τσακώνονται αφού έχει αστέρι
"Γιατί έχει αστέρι;"
-Για τον ουρανό
-Γιατί είναι ωραίο
-Γιατί έχει πολλά αστέρια στους πάγους
-Το λένε ΑΣΤΕΡΟΧΕΡΙΑ!
-Γιατί  είναι μαζί
"Γιατί έχει γροθιά; Πότε κάνουμε έτσι τη γροθιά μας;"
-Για να πολεμήσουμε.
-Για να παλέψουμε
-Για να διώξουμε κάποιον
-Για να του δείξουμε τη δύναμή μας και να φύγει...
... καταλήξαμε σε συμφωνία ότι η εικόνα αυτή θέλουμε να συμβολίζει τη δύναμη και πως τα ζώα θα αγωνιστούν μαζί και με τους ανθρώπους που τα αγαπάνε για να σωθούν και να σώσουν τα παιδιά τους και τον κόσμο τους.


Το σύμβολο της νίκης
Τα παιδιά αρχικά είπαν πως η ελιά είναι φαγητό αλλά αφού είχαμε ήδη αποφασίσει το δέντρο να σημαίνει άφθονη τροφή, εστιάσαμε στο στεφάνι [δηλ. ποιος φοράει στεφάνια και πότε φοράμε τέτοιο στεφάνι, τα χρυσά στέμματα των βασιλιάδων, τα στεφάνια των νικητών σε αγώνες στην αρχαιότητα αλλά και σήμερα] και καταλήξαμε ότι αυτό το σύμβολο δείχνει πως ο υποψήφιος θα μας βοηθήσει να είμαστε πάντα νικητές.

Εφαρμόζοντας το δεύτερο σκέλος της παραπάνω στοχαστικής ρουτίνας τα νήπια κλήθηκαν να επιλέξουν ένα από τα 6 σύμβολα, να το σχεδιάσουν κάτω από τη χρωματισμένη εικόνα του υποψηφίου και βεβαίως να αιτιολογήσουν πώς συνδέεται στη σκέψη τους το κάθε ζωάκι με το σύμβολο που του δίνουν.
Ιδού τα έργα και οι σκέψεις τους:































Αφού ολοκληρώθηκε η γνωριμία με τους υποψηφίους αρχηγούς & τα πιθανά τους σύμβολα, είμαστε έτοιμοι για το τελευταίο βήμα της τριήμερης δραστηριότητας των εκλογών: την ίδια την ψηφοφορία! [η οποία όμως θα παρουσιαστεί όσο αναλυτικά της αξίζει σε επόμενη ανάρτηση...]




Ξαναεπισκεφθείτε μας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου