Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

Ουράνιο τόξο

 Καθώς οι μέρες προσαρμογής φτάνουν στο τέλος τους, προχωρήσαμε σε μία σειρά δραστηριοτήτων που εκτός από διασκεδαστικές είναι και κάπως πιο απαιτητικές ως προς το βαθμό εμπλοκής των παιδιών. Δεδομένης της προηγούμενης εργασίας μας με τα χρώματα και της αγάπης που έδειξαν οι μικροί μαθητές στο τραγούδι ¨Χρώματα του Ουράνιου Τόξου" (της Μαίης Κοκκίδου), η περαιτέρω ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα κρίθηκε ως η πλέον κατάλληλη επιλογή.

Το τραγούδι που μας ενέπνευσε βρίσκεται στο περιοδικό "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού" (Τεύχος 59) και έχει οπτικοποιηθεί. με τη βοήθεια λογισμικού επεξεργασίας εικόνας και ήχου.


Ένα τόσο χαρούμενο τραγούδι συνοδεύεται βεβαίως και από το χορό του... Έτσι αποφασίσαμε να μεταμορφωθούμε σε πρίγκηπες - πριγκίπισσες του Ουράνιου Τόξου, να φτιάξουμε πολύχρωμα στέμματα και να τα φορέσουμε για να χορέψουμε το χορό του Ουράνιου Τόξου. Μέσα από το τραγούδι και την κατασκευή όμως, δουλεύαμε προμαθηματικές έννοιες όπως αναγνώριση και αντιγραφή προτύπου (οπτικού & ηχητικού). Η μεγάλη μας χαρά ήταν όταν μας δόθηκε η ευκαιρία να ρίξουμε 'βροχή' στα ζωγραφισμένα μας ουράνια τόξα και να παρατηρήσουμε πώς το νερό ενώνει τα χρώματά μας και δημιουγεί μία αίσθηση πραγματικού ουράνιου τόξου. 

                 

                 

Κι ακόμη μεγαλύτερη ήταν η χαρά όταν τελικά φορέσαμε τα τελειωμένα στέμματα και κάναμε το χορό μας...






Στην αρχή της επόμενης εβδομάδας παρατηρήσαμε πίνακες του εξαιρετικού ζωγράφου Paul Klee που έβρισκε την εμπνευσή του στα χρώματα, τα σχήματα και την απλότητα της παιδικής ζωγραφικής και δοκιμάσαμε για πρώτη φορά να εργαστούμε σε μικρο-ομάδες και να δημιουργήσουμε ένα έργο που να μοιάζει με εκείνα του Klee. Το σημαντικότερο μέρος της δραστηριότητας αυτής όμως ήταν η αξιολόγηση της εμπειρίας συνεργασίας που είχαν οι μαθητές καθώς με την ολοκλήρωση των δημιουργιών τους, τους δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουν τι τους άρεσε ή δεν τους άρεσε κατά τη ζωγραφική με τους συμμαθητές τους.


                                                         
   
                                     

                                     

                                     

                                     

                                     

Τα έργα των παιδιών ολοκληρωμένα και τα σχόλια τους κατά την αξιολόγηση...






Τις επόμενες μέρες διαβάσαμε το παραμύθι "Ένα ψάρι που το έλεγαν Ουράνιο τόξο" και τα παιδιά συζήτησαν την εγωιστική συμπεριφορά του ψαριού και τις συνέπειές της. Σχολίασαν επίσης με ποιον τρόπο μπορούμε να κάνουμε καινούριους φίλους και πώς το να μοιράζεσαι φέρνει χαρά σε όλους. Επίσης συζήτησαν τι θα ήθελαν τα ίδια να μοιραστούν και με ποιον φίλο τους.


Τέλος, ζωγραφίζοντας το αριθμημένο ψάρι σύμφωνα με τις χρωματικές οδηγίες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα αριθητικά σύμβολα και φτιάχνοντας το κολάζ εξάσκησαν τη λεπτή τους κινητικότητα.


  

  

  

  

  Οι χρωματικές οδηγίες για τη ζωγραφική των ψαριών.





Το παραμύθι που στάθηκε αφετηρία των δραστηριοτήτων  στα αγγλικά (αφήγηση και καρτούν). Το ομώνυμο βιβλίο του Marcus Pfister κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου