Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016

Εμείς και το τετράγωνο

Καθώς τα περισσότερα παιδιά φαίνεται να γνωρίζουν τα χρώματα κι ύστερα από τα πειράματα της προηγούμενης εβδομάδας [που έπονται ως ανάρτηση], στρέψαμε την προσοχή μας στα σχήματα και ξεκινήσαμε παίζοντας διάφορα παιγνίδια: Το πρώτο ήταν παιγνίδι μνήμης όπου κάθε νήπιο ατομικά είχε την ευκαιρία εξασκήσει την παρατηρητικότητα και τη μνήμη του, μαντεύοντας ποιο σχήμα είχε μείνει μέσα στο κουτί απλώς κοιτάζοντας τα 5 σχήματα που είχαν βγει από αυτό. Παίξαμε με 6 γνωστά κι αγαπημένα σχήματα, τα οποία χρησιμοποίησα και για να φτιάξω ένα διαδικτυακό παιγνίδι μνήμης που μπορούν να παίζουν τα παιδιά όποτε θέλουν ακολουθώντας αυτό το σύνδεσμο.
Στη συνέχεια τα παιδιά χωριστήκαν σε τριάδες κι έψαχναν στο κουτί με το οικοδομικό υλικό για να βρουν 10 τετράγωνα. Το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ οι περισσότεροι βρήκαν τα τετράγωνα με μεγάλη ευκολία, δυσκολεύτηκαν να συνεργαστούν: ο καθένας με ενθουσιασμό & βιασύνη έπαιρνε ό,τι έβρισκε και κατέληξε η κάθε ομάδα να έχει 15-20 διότι κανένας δεν ασχολήθηκε με αυτά που έβρισκε ο συμπαίκτης του, οπότε απλώς συγκέντρωναν τετράγωνα τουβλάκια... Στο τέλος του παιγνιδιού που είχαν μείνει 2 τετραμελείς ομάδες, ορίστηκαν και διαιτητές για την καταμέτρηση των τετραγώνων, οι οποίοι πήραν πολύ σοβαρά το ρόλο τους. Θα το επαναλάβουμε σίγουρα με κάποιο άλλο σχήμα, με την ελπίδα αυτή τη φορά οι ομάδες να συντονιστούν καλύτερα, άλλωστε η συνεργασία θέλει εξάσκηση...! Το φωτογραφικό υλικό είναι από τα τελευταία στάδια του παιγνιδιού.









Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν μόνα τους ένα μεγάλο τετράγωνο και να το στολίσουν με μικρά τετραγωνάκια διαφόρων χρωμάτων. Οι γεωμετρικές αυτές ζωγραφιές τους κοσμούν πλέον την τάξη μας. 












Ιδού κι όλα τα τετράγωνα ολοκληρωμένα:





















Εννοείται ότι το Άριστα το αξίζουν όλοι για την προσπάθεια και τη συγκέντρωσή τους! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου