Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Καλώς ήλθες 2016!

Είθισται εμείς οι μεγάλοι ν' αναστοχαζόμαστε τη χρονιά που τελειώνει & να παίρνουμε σοβαρές αποφάσεις για τη βελτίωση της ζωής μας στην αρχή της νέας χρονιάς... Αποφασίσαμε λοιπόν κι εμείς στο νηπιαγωγείο να ξαναθυμηθούμε τη χρονιά που πέρασε και να σκεφτούμε τι καινούριο θέλουμε να πετύχουμε μέσα στο 2016... Η δραστηριότητα έλαβε χώρα την πρώτη μέρα μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές που η ομάδα μας ήταν αποδεκατισμένη γι αυτό και παρουσιάζονται τόσο λίγες απόψεις. Η εικαστική δραστηριότητα που ακολούθησε ολοκληρώθηκε 2-3 μέρες μετά κι έτσι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αυτή και παιδιά που δεν είχαν παραστεί στην αρχική συζήτηση της Παρασκευής.Υπήρξαν βέβαια και μερικά που δε θέλησαν να συμμετάσχουν [τα οποία βεβαίως και δεν τα πιέσαμε] γι αυτό και κάποια ονόματα ίσως να μη βρεθούν στην ανάρτηση αυτή.




Αμέσως μετά τη συζήτηση, τα νήπια έφτιαξαν τα γυαλιά της καινούριας χρονιάς, τα φόρεσαν για να κοιτάξουν το 2016 με 'άλλα μάτια' και μίλησαν για όλα όσα θέλουν να μάθουν με το Νέο Έτος, όλα τα καινούρια που ονειρεύονται να δοκιμάσουν αλλά και κάποια στοιχεία δικά τους που θα ήθελαν να βελτιώσουν... Οι ιδέες τους καταγράφηκαν σε ιστόγραμμα στον πίνακα, το οποίο εμπλουτίστηκε και τις επόμενες μέρες από τις απόψεις κάποιων απόντων που θέλησαν να συνεισφέρουν κι επειδή η φωτογραφία του είναι δυσδιάκριτη, μετατράπηκε σε διαφάνεια powerpoint & ακολουθεί παρακάτω.









Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η δραστηριότητα αυτή που εμπλέκει αναπόληση του παρελθόντος είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα παιδιά αυτής της ηλικίας που δεν κατέχουν την έννοια του χρόνου και βρίσκονται ουσιαστικά σε ένα αέναο παρόν.
Όσο για το δεύτερο σκέλος, όπου έπρεπε να εντοπίσουν μια δική τους συμπεριφορά που δεν τα ικανοποιεί, συνεπώς κατ' ουσίαν να κάνουν αυτοκριτική [δεξιότητα που λείπει κι από αρκετούς ενηλίκους] αποδείχθηκε για τα νηπιάκια μας μεγάλη πρόκληση! Με περηφάνεια όμως βλέπουμε ότι κατάφεραν παρά τις σαφείς δυσκολίες ν' ανταποκριθούν, με σημαντικές παρατηρήσεις στο τι θα ήθελαν να βελτιώσουν στη συμπεριφορά τους την καινούρια χρόνια. Βέβαια, οφείλουμε να σημειώσουμε επίσης ότι καταλυτική σημασία στο ξεκλείδωμα της σκέψης τους στάθηκε η ερώτηση "Υπάρχει κάτι για το οποίο σε μαλώνουν οι γονείς σου και θέλεις να το αλλάξεις για να γίνεις καλύτερος και να μη σε μαλώνουν πια;" 
Στη συνέχεια ζητήθηκε στα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους εικαστικά και ιδού αναλυτικά τι "είπε" ο καθένας.

















Για την ιδέα και το φύλλο εργασίας, ευχαριστώ ιδιαιτέρως τις εμπνευσμένες συναδέλφους του Α' νηπιαγωγείου Παραμυθιάς και το ιστολόγιό τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου