Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου 2014

Σχηματομανία...

Η Κυκλομανία που μας κατέκλυσε πριν λίγες εβδομάδες, όπως ήταν αναμενόμενο, επεκτάθηκε και στα υπόλοιπα βασικά σχήματα κι έγινε κυριολεκτικά ΣΧΗΜΑΤΟΜΑΝΙΑ. Τα νήπια γνωρίστηκαν και επισήμως με τα βασικά σχήματα, τα ζωγράφισαν, τα μεταμόρφωσαν και προσπάθησαν να τα σχηματίσουν με διάφορα υλικά:

Ορθογώνια Παραλληλόγραμμα με κόλλες...
Τρίγωνα με μαρκαδόρους που μας δυσκόλεψαν κάπως...
...αλλά τελικά τα καταφέραμε!

Ο ρόμβος με τα χάρτινα φύλλα μας δυσκόλεψε πάρα πολύ...
Το τετράγωνο όμως με τις κόλλες το καταφέραμε [έστω με λίγη βοήθεια...]
Με τους στίχους και τη μελωδία των γνωστών ΖΟΥΖΟΥΝΙΩΝ τα νήπια τραγούδησαν και χόρεψαν με τα σχήματα, τα έκαναν κουκλίτσες και τις ζωντάνεψαν σε αυτοσχέδιο θεατρικό & κουκλοθεατρικό παιγνίδι.

 

 

 

Έκαναν ομαδοποιήσεις...

...επισκέφθηκαν τη Σχηματοχώρα & τακτοποίησαν κάθε σχήμα στην πόλη του
Στηνν Κυκλοπολιτεία ζούνε οι κύκλοι
Στην Τετραγωνούπολη ζούνε τα τετράγωνα.
Στην Ορθογωνιούπολη ζουν τα ορθογώνια παραλληλόγραμμα
Στην Τριγωνοπολιτεία ζούνε τα τρίγωνα
Παρακολούθησαν, μαζί με τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος, σε κουκλοθέατρο την ιστορία της γνωριμίας του Κυκλούλη με τα άλλα σχηματάκια που έχουν γωνίες. Στην αρχή τον έδιωχναν και τον κορόιδευαν επειδή ήταν διαφορετικός [χωρίς γωνίες] & κανείς δεν ήθελε να παίξει μαζί του... Όταν όμως η Τριγωνούλα έπαθε ένα ατύχημα & κανείς από τους γωνιώδεις φίλους της δεν μπορούσε να την πάει στο νοσοκομείο, ο Κυκλούλης εμφανίστηκε και την έσωσε αφού κατάφερε να την πάει στο γιατρό τσουλώντας την... Από τότε έγιναν όλοι φίλοι, ανακαλύπτοντας ότι είναι πιο όμορφο & σαφώς χρησιμότερο να είμαστε διαφορετικοί...









Ακόμη τα νήπια λάτρεψαν το παιγνίδι "Μουσικά Σχήματα", μια παραλλαγή από τις γνωστές Μουσικές Καρέκλες, όπου χόρευαν όση ώρα έπαιζαν τα τραγούδια των σχημάτων αλλά μόλις σταματούσε η μουσική έπρεπε να τρέξουν και να σταθούν γύρω από το σχήμα που ζητούσε η νηπιαγωγός... Κι επειδή αυτό αποδείχτηκε πολύ εύκολο, στο δεύτερο γύρο, η νηπιαγωγός δεν έλεγε το όνομα του σχήματος δηλ. τετράγωνο αλλά κάτι που έχει αυτό το σχήμα π.χ. ψωμί του τοστ και τα νήπια έπρεπε να σκεφτούν πού ακριβώς να πάνε! Ανάπτυξη της λογικομαθηματικής σκέψης μέσα από το παιγνίδι και το χορό!





Τέλος χρησιμοποίησαν διάφορα σχήματα για ν' αναδημιουργήσουν [σαν παζλ] ένα συγκεκριμένο πρότυπο & να φτιάξουν ένα όμορφο κολάζ.

 

 

 

 

 

 




1 σχόλιο:

  1. Πολύ όμορφες οι δραστηριότητες με τα σχήματα Τζένη μου!! Στο κινητικό ιδιαίτερα μου άρεσε η παραλλαγή της εντολής! Ευρηματικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή