Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

Τ' ονομά μου κι εγώ

 Σημαντική δεξιότητα στην αρχή της σχολικής χρονιάς είναι η αναγνώριση του ονόματός μας. Πολλά παιγνίδια λοιπόν στοχεύουν σε αυτό ακριβώς. Επιπλέον, μπαίνουν ετικέτες παντού: σε ρούχα, συρτάρια, ράφια, τραπέζια... έτσι ώστε τα παιδιά να 'βομβαρδίζονται' με την εικόνα του ονόματός τους μέχρι να τους γίνει οικεία. Κι όταν το όνομα είναι μακροσκελές και το παιδί μικρό εστιάζουμε στο αρχικό γράμμα για να είναι η διαδικασία πιο απλή κι ευχάριστη - δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στα μεγαλύτερα κι ετοιμότερα παιδιά να παρατηρήσουν σύμβολα και φωνήματα που θα τους βοηθήσουν μελλοντικά να σπάσουν τον κώδικα της ανάγνωσης. 

Μέσα σε όλα τα σχετικά παιγνίδια εντάσσουμε και τα πρώτα φυλλάδια εργασιών για να αποτυπώσουμε τις δεξιότητες λεπτής κινητικότητας των παιδιών και να τα εισαγάγουμε στις παιγνιδοεργασίες που χαρίζουν Άριστα και πόντους ώστε να τα κινητοποιήσουμε και να τους δημιουργήσουμε θετική προδιάθεση.

Ιδού λοιπόν οι πρώτες μας εργασίες.

1) Ονοματοσαλάτα: Εντοπίζουμε το όνομά μας ανάμεσα στα 25 που τοποθετούνται κάτω, το παίρνουμε, το κολλάμε σε λευκό φύλλο και το χρωματίζουμε. Όποιος θέλει, μπορεί να το γράψει και μόνος του ή/και να κάνει μια μικρή ζωγραφιά.











2) Το αρχικό μας: Εντοπίζουμε το αρχικό μας γράμμα στον πίνακα, το παίρνουμε και το διακοσμούμε όπως μας αρέσει, με ειδικό υλικό που εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα.




3) Γραμματοσαλάτα: Αναγνωρίζουμε το όνομά μας κι αφού το κολλήσουμε σε χρωματιστό χαρτί, κόβουμε και σειραθετούμε τα γραμματάκια για να το ανασυνθέσουμε. Πάντα όποιος θέλει διακοσμεί με μία ζωγραφιά.





4) Συζητάμε για ποιους λόγους ερχόμαστε στο σχολείο και κάνουμε μία ζωγραφιά με τα παιδάκια της τάξης μας.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου