Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Κροκόδειλοι

 Στην αρχή του μήνα, μετά από πολλές προτάσεις και ψηφοφορία, τα παιδιά αποφάσισαν να μελετήσουν τους κροκόδειλους, τα φίδια και τους δράκους... δηλαδή τα ερπετά.

Ξεκινήσαμε από τους κροκόδειλους και καταγράψαμε τις πρότερες γνώσεις των νηπίων.


Στα επόμενα 3 μαθήματα παρακολουθήσαμε το παιδικό ντοκιμαντέρ της Disney, κάνοντας συχνά διακοπές στο βίντεο και συζητώντας τις πληροφορίες που μας έδινε. Έτσι μάθαμε και για τον 'ξάδερφο' του κροκόδειλου, τον αλλιγάτορα για τον οποίο διασκευάσαμε το τραγουδάκι που μας συντρόφευε τις εβδομάδες αυτές, όποτε βγαίναμε στην αυλή.

Διαβάσαμε το διασκεδαστικό παραμύθι "Θέλω να φάω ένα παιδάκι" και διασκεδάσαμε με τα καμώματα του Αχιλλέα, του μικρού κροκόδειλου που ήθελε οπωσδήποτε να φάει ένα παιδάκι.

Ο αλλιγάτορας κι ο Αχιλλέας μας έδωσαν την ευκαιρία να παίξουμε με το σχήμα του γράμματος Α,α και να το μεταμορφώσουμε σε χειροτεχνία που μοιάζει με κροκόδειλο... 







Μάλιστα, αφού καταφέραμε να σκεφτούμε αρκετές λέξεις που ξεκινούν με το γράμμα Α,α του Αχιλλέα του αλλιγάτορα, 'κερδίσαμε' το βιντεάκι της εκπαιδευτικής τηλεόρασης με θέμα το Α. Έτσι ακούσαμε πολλές καινούριες λέξεις και μάθαμε πώς γράφεται το γράμμα Α, α.


Παίξαμε το παιγνίδι "Στην... πλάτη το'χω" (παραλλαγή του γνωστού κι αγαπημένου "Στο κεφάλι το'χω") στο επιδαπέδιο πλέγμα του σχολείου. Κάθε παίκτης έπρεπε να διαλέξει έναν βοηθό για να τον καθοδηγήσει στο τετραγωνάκι όπου βρίσκεται ο κροκόδειλος που είναι ίδιος με αυτόν που βρίσκεται στην πλάτη του. Κεντρικός στόχος του παιγνιδιού είναι να καλλιεργήσει δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο, δημιουργίας αλγορίθμων, την ικανότητα κατανόησης της σχέσης αιτίας-αποτελέσματος και να εισαγάγει τα παιδιά σε βασικές έννοιες προγραμματισμού αφού πρόκειται ουσιαστικά για μία δραστηριότητα προγραμματισμού χωρίς τεχνολογικό εξοπλισμό.

Εξελίσσοντας το παιγνίδι αυτό, χρησιμοποιήσαμε τη ρομποτική μας συσκευή και προσπαθούσαμε να προγραμματίσουμε τον Colby να ολοκληρώσει σωστά τη διαδρομή προς κάθε κροκόδειλο. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αρκετές φορές και σχεδόν όλα κατάφεραν να ολοκληρώσουν σωστά τις απλές διαδρομές, ενώ κάποια πέτυχαν και τις πιο σύνθετες. Το ρομποτικό ποντίκι έγινε ένα από τα αγαπημένα μας παιγνίδια και σύντομα θα επανέλθει στην τάξη για νέες περιπέτειες.


Ολοκληρώνοντας την ενότητα, καταγράψαμε ξανά τι γνωρίζουμε (πλέον) για τους κροκόδειλους. Τα περισσότερα νέα στοιχεία που καταγράφονται έχουν ήδη ενσωματωθεί στο τραγουδάκι που φτιάξαμε...


Με χαρά λοιπόν σας παρουσιάζουμε το τραγουδάκι μας "Αλλιγάτορας" σε μορφή βίντεο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου