Για μια ακόμη χρονιά, το σχολείο μας συμμετέχει με χαρά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Όλα τα τμήματα διοργανώνουν δραστηριότητες με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων Υπολογιστικής Σκέψης και Προγραμματισμού, που θεωρούνται θεμελιώδη εφόδια για τους πολίτες του 21ου αιώνα.
Το τμήμα μας έχει ξεκινήσει εισαγωγικές διασκεδαστικές δραστηριότητες που έχουν κινητικό και παιγνιώδη χαρακτήρα ώστε τα παιδιά να έρθουν σταδιακά κι ευχάριστα σε επαφή με τα βασικά στοιχεία του προγραμματισμού.
Αφετηρία μας στάθηκε η εξοικείωση με τα γράμματα του ονόματος κάθε παιδιού κι η αναγνώριση του αρχικού τους γράμματος. Ξεκινήσαμε με παιγνίδια στην αυλή όπου τα παιδιά έψαχναν να βρουν το αρχικό τους γράμμα (γραμμένο στο έδαφος) κι ύστερα να μαντέψουν με πόσα βήματα θα μπορούσαν να φτάσουν σε αυτό, από συγκεκριμένο σημείο εκκίνησης. Εάν η αρχική τους εκτίμηση ήταν ανεπαρκής, μπορούσαν να μαντέψουν ξανά - όσες φορές χρειαζόταν για να φτάσουν στο γράμμα τους.
Σε εσωτερικό χώρο δημιουργήθηκε ένα μονοπάτι από χρωματιστά στεφάνια: τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι των χρωμάτων κι επιλέγουν το στεφάνι που θέλουν να φτάσουν. Αρχικά πρέπει να μαντέψουν πόσα βήματα θα χρειαστούν, δοκιμάζουν την υπόθεσή τους και την επιβεβαιώνουν (φτάνοντας στον στόχο τους) ή διαπιστώνουν τη λανθασμένη τους εκτίμηση και κάνουν διορθωτικές προβλέψεις/κινήσεις μέχρι να ολοκληρώσουν σωστά την επιθυμητή διαδρομή. Με τον τρόπο αυτό ακούν βασικά στοιχεία της υπολογιστικής τους σκέψης.
Επόμενο παιγνίδι: η αγαπημένη Τυφλόμυγα... αλλιώς. Μία οριζόντια σειρά στεφανιών διαφορετικού χρώματος τοποθετείται στο έδαφος και ο παίκτης καλείται να ρίξει το ζάρι των χρωμάτων και να επιλέξει έναν βοηθό. Ο παίκτης έχει μαντήλι στα μάτια και δεν γνωρίζει το χρώμα που δείχνει το ζάρι, οπότε χρειάζεται τον βοηθό για να του δίνει οδηγίες ώστε να φτάσει στο στεφάνι που έχει το χρώμα που έφερε στο ζάρι. Οι οδηγίες είναι λεκτικές μόνο και αφορούν στα βήματα που πρέπει να κάνει ο παίκτης για να φτάσει στο στεφάνι του.
Τέλος, στο ειδικά διαμορφωμένο επιδαπέδιο πλέγμα, τοποθετούνται σε τυχαία θέση τα αρχικά γράμματα των παιδιών και μερικά χρωματιστά τουβλάκια ως ένδειξη του κελλιού αφετηρίας. Κάθε παίκτης καλείται να ρίξει το ζάρι των χρωμάτων, να πάρει θέση στο κελλί με το αντίστοιχο χρωματιστό τουβλάκι, να εντοπίσει πού βρίσκεται το αρχικό του και να προβλέψει τον αριθμό των βημάτων που χρειάζεται για να φτάσει στο γράμμα του (π.χ. 3 βήματα μπροστά, στροφή, 2 βήματα μπροστά). Έχει 2 ευκαιρίες για έλεγχο των υποθέσεών του και αυτοδιόρθωση.
Συμπληρωματικά, τα νήπια καλούνται να παίξουν ένα παρόμοιο παιγνίδι ως φύλλο εργασίας, όπου το ζάρι καθορίζει το σημείο αφετηρίας και τα παιδιά επιλέγουν την καλύτερη διαδρομή για να φτάσουν στο αρχικό τους γράμμα. Ξανά, σημαντική είναι η διατύπωση της υπόθεσής τους (και η συμβολική απεικόνισή της δίπλα στο πλέγμα) πριν πραγματοποιηθεί (ζωγραφιστεί) η διαδρομή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου