Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Το κόκκινο δωμάτιο του Matisse

Στην πρώτη μας προσπάθεια ενεργητικής παρατήρησης επιλέξαμε τον διάσημο πίνακα του Henry Matisse "Το κόκκινο δωμάτιο" κι εφαρμόσαμε τη ρουτίνα σκέψης "Looking ten times two" που προτείνει η ομάδα Project Zero  του Πανεπιστημίου Harvard προκειμένου να δοθεί στα παιδιά η ευκαιρία να εστιάσουν στις λεπτομέρειες του έργου και να εντοπίσουν στοιχεία που δε γίνονται αντιληπτά με την πρώτη ματιά. Υπήρχαν 16 παιδιά παρόντα και η πλειοψηφία συμμετείχε με μεγάλο ενδιαφέρον στην πρόκληση να βρουν & να ονομάσουν 24 πράγματα που βλέπουν στον πίνακα, τα μισά σε κανονικό μέγεθος και τ' άλλα με τη βοήθεια του zoom. 


Στο κανονικό μέγεθος τα παιδιά εντόπισαν 
μία καρέκλα [Κων/νος Χ.]
λουλούδια [Έλενα]
δέντρα [Μαρία]
έναν άνθρωπο [Εμμανουέλα]
φαγητά [Μιχάλης Δ.]
ένα σπίτι [Ιάκωβος]
ένα τραπέζι [Άννα]
ένα δωμάτιο [Κων/νος Χ.]
λιοντάρια [Αντρέας]
πεταλούσες [Ιωάννα]
κατσαρόλες [Κων/νος Τ.]
το μαλλί (της κυρίας) [Κων/νος Χ.]
μανιτάρια [Κων/νος Τ.]

Όταν οι ιδέες άρχισαν να στερεύουν, μεγεθύναμε την εικόνα και τα παιδιά εντόπισαν ευκολότερα
μήλα [Έλενα]
αχλάδια [Κων/νος Χ.]
ένα ραδιόφωνο [Κων/νος Τ.]
ένα τραπεζομάντηλο [Ιάκωβος]
χυμούς [Ιωάννα]
ένα λεμόνι [Άννα]
μία ντομάτα [Μιχάλης Δ.]
πλακάκια [Μαρία]
φρούτα [Μιχάλης Ν.]
μία σκάλα [Ιάκωβος]
έναα καλώδιο [Κων/νος Τ.]
ένα φάρμακο [Έλενα]

Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν μία δική τους ζωγραφιά εμπνευσμένα από το αγαπημένο τους χρώμα & να δώσουν έναν τίτλο στο έργο τους.
















1 σχόλιο: