Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Ο Τσέστερ & το μαγικό φιλάκι

Τις πρώτες μέρες του σχολείου διαβάζουμε το συγκινητικό παραμύθι του ρακούν που δεν ήθελε να φύγει από τη μαμά του για να πάει στο σχολείο για να βοήθησουμε τα νηπιάκια που παρουσιάζουν άγχος αποχωρισμού αλλά και να βρούμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για όλα τα όμορφα πράγματα που γίνονται στο σχολείο. Με τη βοήθεια του υπολογιστή είδαμε και ακούσαμε την ιστορία του μικρού Τσέστερ. Παρατηρήσαμε προσεκτικά τις εικόνες προσπαθώντας να καταλάβουμε πως νιώθει το μικρό ρακούν στα διάφορα στάδια της ιστορίας. Εφαρμόσαμε τη ρουτίνα σκέψης "Τι σε κάνει να το λες αυτό;" για να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εντοπίσουν τα στοιχεία εκείνα της εικόνας που τους βοηθούν να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους. Παρά το γεγονός ότι είναι νωρίς ακόμη για την εισαγωγή των ρουτινών σκέψης, μερικές από τις απαντήσεις είναι ενθαρρυντικές αφού τα παιδιά εστίασαν στα μάτια του Τσέστερ και στα δάκρυά του καθώς και στο κατεβασμένο του κεφάλι για να συμπεράνουν ότι νιώθει λυπημένος, ενώ κάποια παιδιά πήγαν ακόμη παραπέρα προσπαθώντας να εξηγήσουν για ποιο λόγο είναι λυπημένος ο μικρός Τσέστερ στην αρχή της ιστορίας.
Στη συνέχεια, πάνω σε χαρτί ιχνογραφήσαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας (κάποια παιδιά μόνα τους, κάποια παιδιά με τη βοήθεια της δασκάλας), το βάψαμε με χρώματα της επιλογής μας και με τέμπερα σφραγίσαμε στο κέντρο της κάθε παλάμης ένα μαγικό φιλάκι, σαν αυτό που έδωσε η μαμά ρακούν στο μικρό της.






Την επόμενη μέρα προσπαθήσαμε ν' ανασυνθέσουμε σαν παζλ τον μικρό Τσέστερ σε μία απόπειρα αποτύπωσης της αντίληψης που έχει κάθε παιδί για την εικόνα του σώματος. Και βρήκαμε και την ευκαιρία να συζητήσουμε με τη Ρόξι, την ξαδέλφη του Τσέστερ (ένα λούτρινο ρακούν που επισκέφτηκε την τάξη μας) για όλα τα όμορφα πράγματα που κάνουμε στο σχολείο. Οι ιδέες των παιδιών καταγράφηκαν σε χαρτόνι και συνοδεύοουν πλέον το κολάζ με τους Τσέστερ.









Στο τέλος της εβδομάδας παίξαμε και το κινητικό παιγνίδι "ο Τσέστερ πάει σχολείο" όπου τα παιδιά κλήθηκαν να ξεπεράσουν τα εμπόδια που συναντούν τα ρακούν για να φτάσουν στο σχολείο του δάσους. Το παιγνίδι ρόλων, πέραν του κινητικού του χαρακτήρα που ενθουσιάζει τα παιδιά, τους δίνει την ευκαιρία να εξασκηθούν με παιγνιώδη τρόπο, σε δεξιότητες τήρησης οδηγιών, υπομονής, & αυτορύθμισης της συμπεριφοράς, οι οποίες είναι απαραίτητες στην κοινωνικοποίησή τους και στην ένταξή τους στην ομάδα ομηλίκων.

Η Ρόξι περνάει από τη λιμνούλα πατώντας πάνω στα νούφαρα...

Ο Τσέστερ περνάει μέσα από τη σπηλιά για να φτάσει στο σχολείο του πιο γρήγορα...
Η Ρόξι υπερπηδά τον κορμό δέντρου που μια καταιγίδα έριξε στο δρόμο της... (προφητικό?...)

Τέλος, φτιάξαμε κούκλες Τσέστερ και τα νήπια τις ζωντάνεψαν μιλώντας για τα δικά τους συναισθήματα τις πρώτες μέρες του σχολείου... μια δραστηριότητα που θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες. 



Μπορείτε να παρακολυθήσετε την ιστορία του Τσέστερ με αφήγηση της συγγραφέως Audrey Penn, ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου